thần thú
/fɔːn//fɔːn/The origin of the word "faun" can be traced back to ancient Greek mythology and language. In Greek mythology, a faun was a woodland divinity who was usually depicted as a man-goat creature with the legs and horns of a goat and the torso and upper body of a human. The name "faun" comes from the Greek word "pidakuos" (πίδακος), which means "sheep-footed" or "long-legged". In classical Greek literature, the fauns were identified as the sons of Hermes, the messenger and thief deity, and the mountain nymphs. They were associated with fertility, wild animals, the woods, and music. The Romans adopted the concept of fauns and referred to them as "faunus" or "fauni". In Roman mythology, fauns were sometimes depicted as pure goat-men and sometimes as more human in upper body form. Eventually, the word "faun" migrated into English from Old French, where it became "faon". It retained its ancient mythological connotations. In the Renaissance period, "faun" was used to refer to a variety of figures that embodied the qualities of wildness, fertility, hunter, and musician. Later, in the Baroque period, "faun" became a label for composers such as Jean-Baptiste Lully, who were known for their sensual and wild musical style. In modern usage, "faun" primarily refers to the mythological creature from ancient Greek and Roman mythology. However, in some contexts such as literature or fantasy narratives, it may connote a sense of primal wildness or sensuality. In summary, "faun" is a term that originated in ancient Greek mythology as a description of a specific woodland deity. Its meaning has evolved over time, but it still evokes the image of a composite creature that embodies elements of wildness, fertility, ardor, and musicality.
Nhân vật thần thoại cổ đại này, nửa người nửa dê, thường được gọi là thần rừng.
Trong bức tranh, nàng tiên nữ và chàng thần rừng dường như đang nhảy múa giữa những hàng cây, lạc vào một thế giới huyền bí.
Vào thời Trung cổ, tà giáo đã bị các vị thần rừng của Tòa án dị giáo trừng phạt nghiêm khắc.
Tiếng sáo quyến rũ của thần rừng đã dẫn dắt các nàng tiên trong vườn vào một cuộc rượt đuổi vui vẻ.
Đôi chân dài đầy lông của thần rừng cho phép anh ta di chuyển nhẹ nhàng qua khu rừng, tránh được những kẻ săn mồi.
Thần rừng được tôn kính như một nhân vật thông thái và đáng kính trong cộng đồng sống trong rừng, người có khả năng giao tiếp thần bí với các loài động vật.
Cách nhà điêu khắc khắc họa hình ảnh thần rừng rất chân thực, với bộ lông mỏng manh và đôi mắt biểu cảm.
Thần rừng đại diện cho tinh thần hoang dã và không thuần hóa của thiên nhiên, đứng ở rìa khu rừng, nhìn ra thế giới bên ngoài.
Tình yêu của thần rừng dành cho nàng tiên rừng vẫn không được đáp lại, khiến chàng đơn độc trong ham muốn của mình.
Nhân vật thần rừng gợi lên trong người xem cảm giác hoài niệm, gợi cho họ nhớ về một thời đã qua.