Definition of faun

faunnoun

thần thú

/fɔːn//fɔːn/

The origin of the word "faun" can be traced back to ancient Greek mythology and language. In Greek mythology, a faun was a woodland divinity who was usually depicted as a man-goat creature with the legs and horns of a goat and the torso and upper body of a human. The name "faun" comes from the Greek word "pidakuos" (πίδακος), which means "sheep-footed" or "long-legged". In classical Greek literature, the fauns were identified as the sons of Hermes, the messenger and thief deity, and the mountain nymphs. They were associated with fertility, wild animals, the woods, and music. The Romans adopted the concept of fauns and referred to them as "faunus" or "fauni". In Roman mythology, fauns were sometimes depicted as pure goat-men and sometimes as more human in upper body form. Eventually, the word "faun" migrated into English from Old French, where it became "faon". It retained its ancient mythological connotations. In the Renaissance period, "faun" was used to refer to a variety of figures that embodied the qualities of wildness, fertility, hunter, and musician. Later, in the Baroque period, "faun" became a label for composers such as Jean-Baptiste Lully, who were known for their sensual and wild musical style. In modern usage, "faun" primarily refers to the mythological creature from ancient Greek and Roman mythology. However, in some contexts such as literature or fantasy narratives, it may connote a sense of primal wildness or sensuality. In summary, "faun" is a term that originated in ancient Greek mythology as a description of a specific woodland deity. Its meaning has evolved over time, but it still evokes the image of a composite creature that embodies elements of wildness, fertility, ardor, and musicality.

Summary
type danh từ
meaningthấn đồng áng (có sừng và đuôi)
namespace
Example:
  • The ancient mythological figure, half man and half goat, was commonly known as a faun.

    Nhân vật thần thoại cổ đại này, nửa người nửa dê, thường được gọi là thần rừng.

  • In the painting, the nymph and faun appeared to be dancing amongst the trees, lost in a mystical world.

    Trong bức tranh, nàng tiên nữ và chàng thần rừng dường như đang nhảy múa giữa những hàng cây, lạc vào một thế giới huyền bí.

  • Heresy was punished severely in medieval times by the fauns of the Inquisition.

    Vào thời Trung cổ, tà giáo đã bị các vị thần rừng của Tòa án dị giáo trừng phạt nghiêm khắc.

  • The faun's enchanting flute playing led the garden nymphs on a merry chase.

    Tiếng sáo quyến rũ của thần rừng đã dẫn dắt các nàng tiên trong vườn vào một cuộc rượt đuổi vui vẻ.

  • The faun's long furry legs allowed him to move silently through the forest, avoiding predators.

    Đôi chân dài đầy lông của thần rừng cho phép anh ta di chuyển nhẹ nhàng qua khu rừng, tránh được những kẻ săn mồi.

  • The faun was respected as a wise and revered figure in the forest communities, who could mystically speak to the animals.

    Thần rừng được tôn kính như một nhân vật thông thái và đáng kính trong cộng đồng sống trong rừng, người có khả năng giao tiếp thần bí với các loài động vật.

  • The sculptor's interpretation of the faun was highly realistic, with delicate fur and expressive eyes.

    Cách nhà điêu khắc khắc họa hình ảnh thần rừng rất chân thực, với bộ lông mỏng manh và đôi mắt biểu cảm.

  • The faun represented the wild and untamed spirit of nature, standing at the edge of the forest, peering into the world outside.

    Thần rừng đại diện cho tinh thần hoang dã và không thuần hóa của thiên nhiên, đứng ở rìa khu rừng, nhìn ra thế giới bên ngoài.

  • The faun's love for the forest nymph remained unreturned, leaving him alone in his desires.

    Tình yêu của thần rừng dành cho nàng tiên rừng vẫn không được đáp lại, khiến chàng đơn độc trong ham muốn của mình.

  • The faun's persona evoked a sense of nostalgia in the viewers, reminding them of a time long past.

    Nhân vật thần rừng gợi lên trong người xem cảm giác hoài niệm, gợi cho họ nhớ về một thời đã qua.