Definition of goodwill

goodwillnoun

Thiện chí

/ˌɡʊdˈwɪl//ˌɡʊdˈwɪl/

The word "goodwill" has its roots in Old English, combining "god" (meaning good) and "will" (meaning desire or intention). Originally, it referred to a positive or favorable feeling or attitude toward someone or something. Over time, it evolved to encompass the favorable reputation, customer loyalty, and intangible assets that a business possesses, reflecting its good standing and future potential. Therefore, "goodwill" in business essentially captures the value of a company's positive relationships and strong standing in the market.

namespace

friendly or helpful feelings towards other people or countries

tình cảm thân thiện hoặc hữu ích đối với người khác hoặc quốc gia

Example:
  • a spirit of goodwill in international relations

    tinh thần thiện chí trong quan hệ quốc tế

  • a goodwill gesture/a gesture of goodwill

    một cử chỉ thiện chí/một cử chỉ thiện chí

  • The President is on a goodwill visit to Japan.

    Tổng thống đang có chuyến thăm thiện chí tới Nhật Bản.

  • Given goodwill on both sides, I am sure we can reach an agreement.

    Với thiện chí của cả hai bên, tôi chắc chắn chúng ta có thể đạt được thỏa thuận.

  • Theatres increasingly have to rely on the goodwill of private sponsors to survive.

    Các rạp chiếu phim ngày càng phải dựa vào thiện chí của các nhà tài trợ tư nhân để tồn tại.

Extra examples:
  • He expressed goodwill towards his former colleagues.

    Anh bày tỏ thiện chí với các đồng nghiệp cũ.

  • The government released him as a gesture of goodwill.

    Chính phủ đã thả ông ra như một cử chỉ thiện chí.

  • They are in danger of losing the government's goodwill.

    Họ có nguy cơ mất đi thiện chí của chính phủ.

  • They made the offer in a spirit of goodwill.

    Họ đưa ra lời đề nghị với tinh thần thiện chí.

the good relationship between a business and its customers that is calculated as part of its value when it is sold

mối quan hệ tốt đẹp giữa doanh nghiệp và khách hàng được tính như một phần giá trị của nó khi nó được bán