Definition of rood screen

rood screennoun

màn hình mái nhà

/ˈruːd skriːn//ˈruːd skriːn/

The term "rood screen" originates from the medieval English word "rood," which refers to a cross depicting the crucifixion of Jesus Christ. In religious contexts, a rood was often placed at the east end of a church, known as the chancel, which was reserved for the clergy. The laity, or congregation, were seated in the nave, which was separated from the chancel by a wooden screen decorated with carvings and paintings. This screen, known as a "rood screen," provided a visual barrier and served as a focal point during religious ceremonies, with the rood itself often taking pride of place above the screen. The use of rood screens declined in popularity during the Protestant Reformation, as they were seen as promoting unnecessary ornamentation, and many were removed or destroyed. Today, surviving examples of rood screens can be found in historic churches across England and are valued for their cultural and artistic significance.

namespace
Example:
  • The medieval church features an intricate rood screen that separates the choir from the nave, providing a visual barrier while allowing the sound of worshippers to still carry through.

    Nhà thờ thời trung cổ có một bức bình phong phức tạp ngăn cách ca đoàn với gian giữa, tạo thành một rào cản về mặt thị giác nhưng vẫn cho phép âm thanh của tín đồ truyền qua.

  • The rood screen in the cathedral is a stunning example of the craftsmanship and artistry of the time, featuring ornate carvings and intricate details.

    Bức bình phong trên mái nhà thờ là một ví dụ tuyệt đẹp về tay nghề thủ công và nghệ thuật của thời đại đó, với các chạm khắc hoa văn và chi tiết phức tạp.

  • The rood screen in St. Mary's Church served as both a decorative feature and a practical divider, helping to highlight the sacred space of the choir while still allowing the congregation to participate in the service.

    Bức bình phong ở Nhà thờ St. Mary vừa có tác dụng trang trí vừa là vật ngăn cách thiết thực, giúp làm nổi bật không gian linh thiêng của ca đoàn nhưng vẫn cho phép giáo dân tham gia vào buổi lễ.

  • The rood screen in Westminster Abbey is a prime example of the iconography found in medieval religious artwork, depicting scenes from the Bible and the lives of saints.

    Bức bình phong ở Tu viện Westminster là ví dụ điển hình về biểu tượng trong tác phẩm nghệ thuật tôn giáo thời trung cổ, mô tả các cảnh trong Kinh thánh và cuộc đời của các vị thánh.

  • Despite the fact that many rood screens throughout the country were removed during the English Reformation, a few have survived and remain a testament to the rich religious heritage of the past.

    Mặc dù nhiều bức bình phong trên khắp đất nước đã bị dỡ bỏ trong cuộc Cải cách Anh, nhưng một số vẫn còn tồn tại và trở thành minh chứng cho di sản tôn giáo phong phú trong quá khứ.

  • The rood screen in Ely Cathedral is a particularly noteworthy example, showcasing the distinct architectural style of the region and providing a unique insight into the religious and cultural context of the time.

    Bức bình phong trên mái vòm ở Nhà thờ Ely là một ví dụ đáng chú ý, thể hiện phong cách kiến ​​trúc đặc trưng của khu vực và cung cấp cái nhìn sâu sắc độc đáo về bối cảnh tôn giáo và văn hóa thời bấy giờ.

  • The elaborate rood screens of the Middle Ages have given way to simpler designs in modern times, as churches have sought to strike a balance between tradition and practicality.

    Màn che mái vòm cầu kỳ của thời Trung Cổ đã nhường chỗ cho những thiết kế đơn giản hơn ở thời hiện đại, khi các nhà thờ tìm cách cân bằng giữa truyền thống và tính thực tế.

  • The rood screen in Durham Cathedral has been carefully restored and preserved over the centuries, providing a valuable window into the lives and beliefs of those who came before us.

    Bức bình phong ở Nhà thờ Durham đã được phục chế và bảo tồn cẩn thận qua nhiều thế kỷ, cung cấp góc nhìn giá trị về cuộc sống và tín ngưỡng của những người đi trước chúng ta.

  • The rood screen at St. Laurence's Church serves as a visual focal point, drawing the eye upward and inviting worshippers to contemplate the spiritual dimension of the space.

    Màn che mái vòm ở Nhà thờ St. Laurence đóng vai trò là điểm nhấn thị giác, thu hút ánh nhìn lên trên và mời gọi tín đồ chiêm ngưỡng chiều kích tâm linh của không gian này.

  • The rood screen at Canterbury Cathedral has appeared in numerous works of literature, from Chaucer's Canterbury Tales to Dickens' Great Expectations, serving as a powerful symbol of the religious and cultural heritage of the country.

    Bức bình phong ở Nhà thờ Canterbury đã xuất hiện trong nhiều tác phẩm văn học, từ Canterbury Tales của Chaucer đến Great Expectations của Dickens, đóng vai trò là biểu tượng mạnh mẽ cho di sản tôn giáo và văn hóa của đất nước.