Definition of power lunch

power lunchnoun

bữa trưa quyền lực

/ˈpaʊə lʌntʃ//ˈpaʊər lʌntʃ/

The term "power lunch" originated in the United States during the 1980s to describe a quick, high-priced business meal taken by executives in a fancy restaurant or high-end hotel during their lunch hour. The phrase literally refers to the idea that these businesspeople are packing a powerful punch in their careers and networking abilities during these meals. It is often associated with the cut-throat corporate culture of the time when lunch meetings were seen as opportunities to close deals, make important connections, and exert influence. The practice of holding power lunches has since spread globally as a symbol of status and professional success in various industries.

namespace
Example:
  • The business executives gathered for a power lunch at the exclusive steakhouse to discuss their latest strategic plans and deals.

    Các giám đốc điều hành doanh nghiệp đã tụ họp để dùng bữa trưa sang trọng tại nhà hàng bít tết sang trọng để thảo luận về các kế hoạch chiến lược và thỏa thuận mới nhất của họ.

  • The politician agreed to meet her campaign manager for a power lunch to finalize the list of potential sponsors for the upcoming fundraiser.

    Nữ chính trị gia này đã đồng ý gặp người quản lý chiến dịch của mình trong một bữa trưa thân mật để hoàn thiện danh sách những nhà tài trợ tiềm năng cho hoạt động gây quỹ sắp tới.

  • The investors arranged a power lunch with the startup founders to evaluate their pitch and determine whether to invest in their business.

    Các nhà đầu tư đã sắp xếp một bữa trưa trao đổi với những người sáng lập công ty khởi nghiệp để đánh giá ý tưởng của họ và quyết định xem có nên đầu tư vào doanh nghiệp của họ hay không.

  • The lawyer scheduled a power lunch with his client to present a comprehensive report outlining the potential outcomes of their legal case.

    Luật sư đã lên lịch bữa trưa thân mật với khách hàng của mình để trình bày báo cáo toàn diện nêu rõ những kết quả tiềm năng của vụ kiện.

  • The CEO invited the marketing director for a power lunch to discuss the latest branding and advertising campaigns and evaluate their effectiveness.

    Tổng giám đốc điều hành đã mời giám đốc tiếp thị đến dùng bữa trưa để thảo luận về các chiến dịch quảng cáo và xây dựng thương hiệu mới nhất và đánh giá hiệu quả của chúng.

  • The celebrity publicist arranged a power lunch with the media influencers to promote her client's new album and schedule interviews and promotional events.

    Người phụ trách quan hệ công chúng của người nổi tiếng đã sắp xếp một bữa trưa thịnh soạn với những người có sức ảnh hưởng trên phương tiện truyền thông để quảng bá cho album mới của khách hàng và lên lịch phỏng vấn cũng như sự kiện quảng bá.

  • The real estate agent hosted a power lunch for a group of potential investors to showcase the latest housing projects and investment opportunities.

    Một đại lý bất động sản đã tổ chức một bữa trưa thân mật cho một nhóm các nhà đầu tư tiềm năng để giới thiệu các dự án nhà ở mới nhất và cơ hội đầu tư.

  • The CEO of the tech startup met with a group of potential investors for a power lunch to demonstrate the latest product prototypes and discuss investment proposals.

    Giám đốc điều hành của công ty khởi nghiệp công nghệ đã gặp gỡ một nhóm các nhà đầu tư tiềm năng trong bữa trưa thân mật để trình diễn các nguyên mẫu sản phẩm mới nhất và thảo luận về các đề xuất đầu tư.

  • The HR manager facilitated a power lunch between the new employee and the senior management team to introduce the new staff member and discuss her key objectives and responsibilities.

    Trưởng phòng nhân sự đã tạo điều kiện cho bữa trưa trao đổi giữa nhân viên mới và nhóm quản lý cấp cao để giới thiệu nhân viên mới và thảo luận về các mục tiêu và trách nhiệm chính của cô ấy.

  • The entrepreneur invited a group of potential business partners for a power lunch to discuss potential tie-ups, mergers, and acquisitions that can mutually benefit their companies.

    Doanh nhân này đã mời một nhóm đối tác kinh doanh tiềm năng đến dùng bữa trưa để thảo luận về các vụ hợp tác, sáp nhập và mua lại tiềm năng có thể mang lại lợi ích chung cho công ty của họ.