giảng viên
/ˈfæklti//ˈfæklti/The word "faculty" originated in the Middle Ages in the context of academic institutions. At the time, scholars were divided into various branches of knowledge, each headed by a "master" who was an expert in that particular field. These masters were called "magistri" in Latin, which literally translates to "masters" or "teachers." As universities began to emerge in the 12th century, the term "faculty" became more commonly used to refer to these branches of learning. The root "fac-" in the word "faculty" comes from the Latin "facere," which means "to do" or "to make." This reflects the idea that each faculty was responsible for teaching and producing knowledge within its respective domain. In medieval universities, there were typically four main faculties: Theology, Law, Medicine, and Arts. The first three faculties were considered "higher education" programs, as they prepared students for professional careers in the church, politics, or medicine. The faculty of Arts, on the other hand, provided a liberal education in the humanities and sciences, and served as a prerequisite for study in the higher faculties. Over time, the meaning of "faculty" has broadened to refer to any group of professionals or experts with specialized skills or knowledge. For example, in addition to academic faculties, there are now professional faculties for fields such as engineering, business, and social work. But at its origin, the word faculty was specifically reserved for the learned elite who led and directed the intellectual life of the university.
a department or group of related departments in a college or university
một bộ phận hoặc nhóm các bộ phận liên quan trong một trường cao đẳng hoặc đại học
Khoa Luật
sinh viên đang theo học tại Khoa Nghệ thuật
khoa nghệ thuật
all the teachers in a faculty of a college or university
tất cả các giáo viên trong khoa của một trường cao đẳng hoặc đại học
giảng viên trường Luật
một cuộc họp khoa
giảng viên
Các khoản tài trợ lớn hơn có thể đảm bảo có nhiều kinh phí hơn cho việc phát triển giảng viên.
Cố vấn khoa của tôi đã cố gắng liên lạc với tôi.
một buổi điều trần trước ủy ban khoa
sự hợp tác giữa các khoa
all the teachers of a particular university or college
tất cả các giáo viên của một trường đại học hoặc cao đẳng cụ thể
giảng viên
Cô gia nhập giảng viên của Đại học Maryland.
khoa tại các cơ sở công lập
đồng nghiệp của cô trong khoa
Mức độ đảm bảo việc làm cho giảng viên chính thức cao so với hầu hết các công việc khác.
Giáo viên thường là những người làm việc bán thời gian và trợ giảng.
Tôi may mắn được bổ nhiệm làm giảng viên tại Bang Ohio.
any of the physical or mental abilities that a person is born with
bất kỳ khả năng thể chất hoặc tinh thần nào mà một người sinh ra đã có
khoa thị giác
Cô ấy vẫn giữ được năng lực tinh thần của mình (= khả năng suy nghĩ và hiểu biết) cho đến ngày cô ấy qua đời.
được sở hữu đầy đủ các khoa của bạn (= có thể nói, nghe, nhìn, hiểu, v.v.)
năng lực trí tuệ/phê bình/nghệ thuật
Anh ta không hoàn toàn sở hữu được tất cả các khả năng trí tuệ của mình.
Bà đã ngoài tám mươi nhưng vẫn còn đầy đủ các khả năng.
Chúng tôi cố gắng phát triển năng lực phản biện của học sinh.
sự phát triển của các khả năng cao hơn của con người
a particular ability for doing something
một khả năng cụ thể để làm một cái gì đó
khoa hiểu các vấn đề phức tạp
Anh ấy có khả năng nhìn ra lỗi lầm của chính mình.
khả năng tiếp thu giọng nói của chúng tôi ngay cả trong môi trường ồn ào