giọng trầm
/kənˈtræltəʊ//kənˈtræltəʊ/The term "contralto" originated in the Renaissance period, when musicians began distinguishing between specific vocal ranges. Contralto refers to the lowest female voice, falling below both alto and mezzo-soprano. The word "contralto" itself is derived from the Italian phrase "contr'alto," meaning "against alto." The word "alto," however, did not initially refer to a vocal range; it was simply a synonym for "high" or "elevated." It was not until the 16th century that the term "alto" began to approximately identify a higher female voice. Since the Renaissance, the term "contralto" has been used to describe a variety of musical styles, from classical to folk music. Contraltos are typically found in choral music, where they provide a rich and deep tone to balance the choir's overall sound. Their rich and low voice is also commonly featured in classical music and opera roles, where the depth and richness of their voice provide a dramatic and powerful presence. The word "contralto" has also entered popular culture, appearing in various forms of media, from novels and literature to popular songs and advertising slogans. Its unique and resonant sound has become a symbol of strength, power, and depth, making it a memorable and evocative term in the English language.
Vở opera có sự góp mặt của một nữ ca sĩ giọng trầm đầy nội lực vào vai Carmen, giọng hát sâu lắng, ấm áp của cô đã lấp đầy sân khấu.
Nghệ sĩ độc tấu có giọng nữ trầm thực sự tuyệt vời khiến khán giả phải rùng mình.
Bài thánh ca truyền thống được hát bởi một nữ ca sĩ giọng trầm sôi động, với giọng hát êm dịu làm lay động trái tim của những người sùng bái.
Trong phần trình diễn hợp xướng, giọng nữ trầm tạo nên sự hòa âm phong phú và vang dội, hòa quyện tuyệt đẹp với các phần khác.
Vở opera này được trình diễn một cách điêu luyện bởi giọng nữ trầm, người đã truyền tải cảm xúc và niềm đam mê vào lời bài hát với chất lượng ám ảnh.
Giọng nữ trầm của nghệ sĩ độc tấu giống như một dòng suối róc rách nhẹ nhàng, êm dịu và bình yên cho đôi tai.
Trong phần điệp khúc, giọng nữ trầm là nền tảng của sự hòa âm, mang đến sự hỗ trợ vững chắc và chắc chắn để các phần khác tỏa sáng.
Bản nhạc cổ điển này có một giọng nữ trầm quyến rũ, tạo thêm chiều sâu và kết cấu cho bản nhạc.
Bản hợp xướng được hát bằng sự hòa quyện của nhiều giọng hát, bao gồm cả giọng nữ trầm ấm vang vọng tuyệt đẹp trong nhà thờ.
Những ca sĩ giọng nữ trầm điêu luyện đã thể hiện toàn bộ cung bậc giọng hát của mình, từ âm vực thấp đến âm vực cao vút, trong phần trình bày những bài thánh ca cổ.
All matches