bongo
/ˈbɒŋɡəʊ//ˈbɑːŋɡəʊ/The word "bongo" originally referred to a type of wooden container or drum used by the Bantu people of central Africa for musical and cultural purposes. This drum was specifically made by the Kikongo ethnic group who inhabit the Democratic Republic of the Congo, Angola, and the Republic of the Congo. The drum itself is named after the Kikongo word "mpungu," which means "father," due to its large size and importance to the community. The drum was often passed down through generations as a family heirloom. During the colonial period in Africa, European colonizers encountered these bongo drums and began using the word to describe any type of similar drum, regardless of its cultural origin. In the 1940s, musicians in America, such as Dizzy Gillespie and Tito Puente, began incorporating the African-inspired percussion instruments, including the bongo, into their music. This helped popularize the name bongo beyond its traditional African context. Today, the term "bongo" has a more broad application, used to describe a variety of instruments, including hand drums, shakers, and clappers. While the use of the term outside of its African context may have eliminated its direct connection to the continent's cultural heritage, its popularity in modern music highlights the ongoing importance and celebration of African music and traditions in global culture.
Ban nhạc chơi những giai điệu sôi động trên trống bongo trong lễ hội khiêu vũ văn hóa.
Những ngón tay của người chơi trống nhảy múa trên trống bongo trong khi giữ nhịp điệu của bản nhạc salsa.
Âm thanh của trống bongo vang vọng khắp thư viện khi một nhóm sinh viên tổ chức vòng tròn đánh trống trong giờ nghỉ giải lao.
Người đàn ông cao lớn cầm một bộ trống bongo nhiều màu sắc dưới nách khi đi đến cửa hàng nhạc cụ.
Trống bongo đã bổ sung thêm yếu tố gõ độc đáo vào các buổi tập múa của bộ lạc châu Phi.
Cô giáo nhiệt tình chơi một bản nhạc bongo đơn giản trong khi lớp học nhạc dành cho người mới bắt đầu cố gắng theo dõi.
Nghệ sĩ nhạc đường phố ngồi trên vỉa hè với chiếc trống bongo, hy vọng người qua đường sẽ thả một vài đồng xu vào mũ mình.
Ban nhạc Latin jazz chủ yếu dựa vào trống bongo để tạo nên giai điệu vui tươi, dễ lan truyền.
Hướng dẫn viên đã chơi một bản nhạc bongo ngắn khi dẫn đoàn đến địa danh lịch sử tiếp theo.
Các ngón tay của người nhạc sĩ gõ nhanh vào mặt trống bongo trước khi bắt đầu một đoạn độc tấu nhanh.